понеделник, 5 май 2014 г.

Ден 4 - Под грижата на Добрият Овчар

Днешния стих
Господ е моят овчар; от нищо няма да се нуждая. На зелени пасища ме разполага, при тихи води ме завежда. Освежава душата ми, води ме в пътеки на правда заради Името Си. Дори да ходя през долината на смъртната сянка, няма да се уплаша от зло, защото Ти си с мен. Твоят жезъл и Твоята тояга, те ме утешават.
Псалм 23:1-4

Ако сме честни, всички имаме някаква мяра неправилно вярване в живота ни. Просто си задай въпроса, "Често ли съм се чувствал неспокоен, обезспокоен или уплашен, че ще се случи най-лошото на мен или на любимите ми хора?" Тези негативни, изтощителни емоции са просто белези, които показват това, което всъщност вярваме за себе си, за живота ни и за Бог.
     Когато се страхуваме и се безспокоим през цялото време, ние живеем сякаш не вярваме, че имаме силен и можещ Овчар, които е състрадателен към нас, който ни води на добри места, който ни защитава и с любов бди над нас. Така че, ако да си обезпокоен или уплашен е естественият ти режим по подразбиране това, което трябва да направиш е да продължаваш да чуваш и да учиш за това, колко много те обича Бог и колко скъпоценен си за Него.
     Ето защо, изходът от постоянното безспокойство не е в това, просто да  мислиш позитивно; той се ражда от познаването на това, че имаш лично и близко взаимоотношение с любящ Спасител, който бди над нуждите ти и се отнася с теб като любящ Овчар. Колкото по-силно вярваш, че Той се грижи за теб, толкова повече това ще промени мислите и чувствата ти и толкова по-малко ще ставаш жертва на нездравословни емоции и поведение.
     Днес, ако се нуждаеш от свобода от лоша ситуация, погледни Исус, твоят добър Овчар, който те извежда от нея чрез Неговото Слово, което носи живот и просветление. Псалмистът го казва по този начин: "Твоето Слово е лампа за краката ми и светлина в пътя ми" (пс. 119:105). В Посланието (The Message) се казва, "Чрез Твоите думи мога да видя къде отивам; те хвърлят лъч светлина върху тъмния ми път."
     Приятелю, Господ иска да хвърли лъч светлина върху пътя ти днес. С каквото и да се бориш в настоящето, колкото и непреодолими да изглеждат предизвикателствата ти, когато започнеш да вярваш правилно, нещата ще започнат да се преобръщат за твое добро!
___________________________________


Днешната мисъл
Мога да живея с увереност и с мир, защото Исус, моят силен и можещ Овчар бди над мен.

Днешната молитва
Господи Исусе, благодаря Ти, че си моят добър Овчар и бдиш над мен. Благодаря Ти, че ме защитаваш, когато съм безпомощен и ме обезпечаваш, когато съм в нужда.
Благодаря Ти, че ме водиш с Твоето Слово и мъдрост, когато се съмнявам и не знам какво да правя. С Теб, като мой Овчар, не трябва да живея живота си обезпокоен за нуждите ми или за бъдещето ми. Вярвам, че ще ме направиш да ходя на залени пасбища на снабдяване и почивка, и винаги да виждам Твоята добрина. Амин

Няма коментари:

Публикуване на коментар